Viltjesavond

Viltjesavond bij Han Snel

 

Viltjesavond bij Han Snel!

Donderdagavond 17 december gooide Han Snel de deuren open voor creatief talent. Als reclamebureau voor retailcommunicatie en activatie werken ze al jaren nauw samen met U-OV. Logisch dat ze juist deze klant hadden gevraagd om speciaal voor Viltjesavond een briefing vrij te geven. Hoe kan U-OV studenten ook na hun studie in het openbaar vervoer houden?

Tijdens de review bleek deze vraag goed bij de belevingswereld van onze creatieve talenten te passen. Zelfs onder bezielende diplomatiek van projectmanager Veronique bleef de visie van art director Nils onverenigbaar met die van copywriter Gregor. "Het haakje van de één mist de rationale van de ander", klonk over–en–weer. Een duidelijke top–3 werd niet gemaakt.

Nog voor we het eerste biertje openden, bleek het allemaal zo simpel ook niet te zijn. De viltjes werden gevuld met allemaal nieuwe ideeën. De eindhalte van de één was het vertrekpunt van de ander. De jury oordeelde tekenent: laat de twee beste yolo solo's maar gaan lunchen met de creatief directeur — mag hij kijken of we met wat co–design tot een winnend idee komen.